آموزش دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ | آموزش سویشال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

آموزش دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ | آموزش سویشال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

آموزش خیاطی از ابتدا

آموزش خیاطی از ابتدا

اگر زیاد و به طور مداوم خیاطی کنید ، به شما امکان می دهد تا به صورت حرفه ای درزها را بدوزید  و کار خود را اسان کنید. همپوشانی های مدرن خانگی ، به طور معمول ، یک درز پوششی با چهار نخ را انجام می دهند و از نظر مشخصات فنی آنها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند ، بنابراین اگر پول کافی ندارید ، می توانید یک  از مدل ارزان قیمت را خریداری کنید.

حتی می توانید از کلاس های خیاطی رایگان استفاده کنید. ، با این حال ، درز پوشیده از پوشش می تواند نه تنها سه رشته ، بلکه همچنین دو رشته باشد. اما چنین دوختی قادر به پوشاندن پارچه های ضخیم و جلیقه ای ضخیم است و ممکن است بعداً مفید باشد

لوازم خیاطی

یادگیری دوختن با دستان خود بدون ابزار و لوازم جانبی مخصوص خیاطی غیرممکن است. البته شما به یکباره به همه آنها احتیاج نخواهید داشت ، اما بسیاری از آنها باید در منزل شما باشند.

استفاده از قیچی مخصوص خیاط بسیار راحت است ، که در آن یک حلقه از دیگری بزرگتر است و تیغه ها نسبت به دسته دارای تمایل هستند. قیچی با تیغه های مسطح ، نمی توانید گوشه های پارچه را شکاف بزنید. هنگام دوختن جیب دقیقاً می توان شکاف هایی را فقط با چنین قیچی برش زد. خیاط ها اغلب برای برش پارچه های پارچه ای ضخیم از قیچی زیگزاگ استفاده می کنند. لبه های بریده شده در یک الگوی زیگزاگ نیازی به پردازش بیش از حد لبه ندارند و روند دوخت محصول را آسان می کنند.

سوزن دوخت را برای کارهای دستی احتیاج خواهید داشت ، زیرا خراشیدن قطعات و سایر عملیات فقط به صورت دستی انجام می شود. بسته به کار انجام شده ، انواع مختلفی از سوزن دست انتخاب واستفاده می شود بنابراین ، سوزن هایی با انتهای گرد برای اتصال قطعات از پارچه های بافتنی با یک درز دستی استفاده می شود. چنین سوزنی به آرامی حلقه ها را پخش می کند و بدون پارگی  نخ ها ، بین آنها جابجا می شود.

سوزن های دوخت کوتاه با چشم دور برای کوک های زیبا روی پارچه ضخیم یا کوک های آستر طراحی شده است.

سوزن های گوه (یک بخش مثلث) برای کار روی پوست استفاده می شود.

 پاک کردن قطعات چرخ خیاطی در طول دوخت ضروری است و کار را در حین دوخت روی لباس اسان می کند. پین های خیاطی در طول ، ضخامت های مختلفی وجود دارد و بسته به این ، برای انجام یک عمل خاص نیز استفاده می شود.


نخ سوزن حلقه ای از سیم بسیار نازک است که در یک صفحه صاف ثابت شده است. از آن برای نخ چشم سوزن استفاده می شود. با استفاده از نخ سوزن می توانید نخ های باقیمانده را در طرف اشتباه محصول برداشته و یا از کش اومدن نخ  که روی پارچه ظاهر می شود جلوگیری کنید.


چگونه یاد بگیریم چگونه اندازه گیری کنیم

برای یادگیری نحوه خیاطی میتوانید از مجله خیاطی سیماکده کمک بگیرید، شما نه تنها باید بتوانید الگویی بسازید ، چرخ خیاطی را به خوبی بلد باشید و اصول کار کردن با چرخ خیاطی را یاد گرفته باشید و از اصول نگهداری خیاطی استفاده کنید. شما قطعاً باید یاد بگیرید که چگونه اندازه گیری کنید. فکر نکنید که اندازه گیری آسان است. متأسفانه ، اگر اندازه گرفته شده درست نباشید لباس دوخته شده نیز بر روی تن فرد درست  دیده نمیشود.


یاد گیری الگوی دامن بسیار ساده است برای مبتدیان. اگر دوست دارید خیاطی کنید ، حتماً در این کانال ویدیویی آموزش خیاطی مشترک شوید. شما چیزهای مفیدی را یاد خواهید گرفت. این کانال توسط خیاط های حرفه ای ایجاد شده است.


طراحان ، طراحان مد از نام های ویژه ای برای جزئیات ، برش های برش لباس استفاده می کنند. هر محصولی ، خواه دامن ، شلوار ، کت و لباس زنانه ، دارای جزئیات مختلفی از برش است.


جزئیات برش را می توان به دو ، سه گروه تقسیم کرد. به عنوان مثال ، بخش هایی از الگوی کت زنانه به سه گروه اصلی تقسیم می شود: 

جزئیات قسمت بالایی ، واشرهای برش داده شده و بریده شده از مواد غیر چسب و چسب.


این مقاله براساس مواد مرجع در نظر گرفته شده برای خیاط ها است. در آن ، ما اصطلاحات اساسیخیاطی را را برای تعیین جزئیات برش پالتوی زنانه فصل ارائه می دهیم. بسیاری از آنها برای لباس های زنانه دیگر ، دامن ، شلوار و غیره استفاده می شود.


سوسن جعفری طراح مد ، نویسنده یک تکنیک مدرن در ساخت و مدل سازی الگوهای لباس هستند ، نویسنده و الهام بخش ایدئولوژیک سایت آموزش خیاطی "کلاس خیاطی مجازی" است.

بیش از 200،000 نفر قبلاً هنر جوی ایشان بودند آموخته اند که براساس سیستم نویسنده ، برش و خیاطی بپردازند ، و به طور مستقل در فن آوری ساخت الگوهای اساسی و طراحی محصولات تسلط داشته باشند.

 تناسب کامل و تناسب دقیق ، مشخصه تکنیک سوسن جعفری است.

در این کتاب شما نه تنها راه حل های مدل آماده برای لباس ، شلوار و دامن را پیدا خواهید کرد ، بلکه یاد می گیرید که چگونه اندازه گیری های دقیق انجام شود ، الگوهای اساسی را بسازید و پیچیده ترین عملیات خیاطی را انجام دهید. کلاس های کارشناسی ارشد مرحله به مرحله با شرح مفصلی به شما امکان می دهد 50 مدل لباس زنانه بدوزید.